Saturday, March 26, 2011

KRU & Hikayat Merong Mahawangsa

Hah, sape dah tengok HMM angkat tangan!!!!! Ahad lepas, HMM dah masuk hari ke-11 tayangan aku baru terhegeh-hegeh nak tengok. Lambat betol! Ah, kisah apa aku! janji dpt tgk. Best tak filem nih? Eh, gila ko!mesti la best. Kalo tak, tak ada nyer dorg kutip sampai lebih 4 juta. Honestly aku tak expect apa2 pon dari filem nih. Pegi bukan sebab nak tengok hero yg badan ketak2 atau nak tengok bf si Sharifah Amani yg bermata biru rambut blonde tuh. Tapi sebab KRU. Kata pon kipas susah mati KRU. So, harus la tengok, kan?? And yet, ni mungkin satu2nya filem KRU genre cam nih. Iye la. Sape nak keluar 8 juta tiap2 tahun utk 1 filem beb!! Kalo tanya bape bintang nak kasi utk filem ni pon aku tak tau. Yg aku tau, filem ni cam filem2 zaman Jins Samsuddin versi new generation yg menarik dengan ayat2 yg tak terlalu emotional+melankolik tahap gaban cam cite zaman dolu2 tuh. Serius aku menyampah tengok cite2 zaman P.Ramlee or Jins Samsuddin sebab skrip dorg yg hiperbola tuh. Nak muntah kot dengar. Tapi, HMM cerita yg boleh buat korg ketawa, nangis & kagum gila dalam satu masa. Bukan sebab pelakon2 import atau jalan cerita yg dah memang termaktub dalam sejarah. Tapi cara cerita nih divisualisasikan. Congrates to HMM's team. Korg mmg best coz dapat buat cite yg gila best cam nih. KRU berada di kelas mereka tersendiri. Nah, HMM cukup sebagai bukti. Thumbs up to you guys!!:)





4 je?? Mesti la tak...10 sebenarnya. Tapi divided into 3 group coz ada member yg dtg lambat.
So 4-4-2. Eh2, cam formasi bola pulak. ahah!



"sampai masa tibanya waktu, redup hati kaum berdua, bila dua jasad bersatu, hidup mati jadi bersama"

No comments:

Post a Comment