Tuesday, March 22, 2011

Dah Dapat Apa yg Di Cari

Ingat tak entry pasal Lain yg Di Cari Lain yg Dapat?? Ala..pasal kononnya nak beli digital camera tapi alik2 pegi beli mp3 tuh. So, hari ahad yg lepas aku keluar pegi TS lagi. Tujuan sebenar nak pegi tengok HMM ngan kosmates tapi dah alang2 keluar tuh nak usha la digicam sekali. Kali nih memang dah berazam. By hook by crook kena bawak balik jugak digicam sebijik. Tak sanggup dah nak arrange time pegi survey plus shopping. Dah la cuti seminggu sekali. Assignment lak berlambak-lambak. So, nak tak nak kena beli jugak!


Selepas IXUS semua siri were rejected, at last aku pilih Canon PowerShot S95. Kenapa PSS95??? Nah baca nih..


  1. Survey yg dilakukan kat blog2 webpage segala bagai, ramai yg kata PSS95 nih antara digicam yg terbaik dari Canon. Ramai juga professional yg recommand model nih. Kononnya fungsi & harganya sgt berpatutan. Kualiti gambar pon cun. Range star yg dorg kasi antara 8.5 to 9.5 over 10.
  2. PSS95 ni jugak bukan sebarang digicam coz it was classified as pro digicam. Kalo sebelum nih aku dah try basic digicam, so tak salah kan kalo sekarang nih aku nak up sket..hehee
  3. Kamera nih jugak leh dibawak berenang sekali! Maknanya, digicam nih leh amek pic underwater tapi korg kena la beli waterproof casing dulu. Kalo tak....wassalam la jawabnya. Sila pegi kedai dan beli yg baru, ok!!
  4. Features digicam ni jugak hampir sama dengan IXUS 300HS idaman aku tuh. Plus underwater.
  5. Harga dia....ok la..walaupon aku terpaksa puasa sunat tiap2 minggu lepas nih...huhu
Tapi aku tak abes explore lagi my new gadget nih a.k.a tak reti lagi nak guna camera yg konon canggih nih. Nanti kalo aku dah master guna, aku amek gambar cun2 then aku upload kat sini, eh. So nanti korg judge la sendiri camera nih ok or hampeh.



Canon PowerShot S95 (PSS95) + lens protection filter = RM1 350.
oppsss...nih promotion price, okay!



Datang dgn pakej; camera, battery pack NB-6L, charger, USB, Stereo AV cable



Free gifts; 4 GB MC, mini tripod, case, screen protector.
Creadit to skydrake coz supply sume nih..T__T


Testing...testing...
1..2..3..4 click!

No comments:

Post a Comment