Thursday, November 18, 2010

tips rambut cantik...

ini bukan saya, ok!


Salam.
Masa form 4 dulu, ada la member2 aku yg sukaaaaaaaaa sgt puji rambut aku. Dorg kata rambut aku cantikkkk...(mula la nak perasan nih..hehee). Tapi masa tuh aku mmg tak amek pot. Taw da dorg tuh mmg saja nak gulakan aku.cess. Tapi bila sampai sekarang pon org dok cakap benda yg sama. Aku pon bersyukur je la kan. Bila org tanya camne rambut aku leh cantik cmni...jawapan aku... ‘genetik kot’.. J
So kat cni aku nak kongsi tentang penjagaan rambut cara aku...hehee
  • Bila rambut pendek, aku shampoo rambut hari2
  • Bila rambut panjang aku shampoo rambut dua hari sekali
         *tips ni aku penah terbaca kat majalah remaja kot.so ak follow je..hehee
  • Aku guna shampoo pantene-anti dandruff (since secondary school,k)
  • As usual...sambil2 shampoo urut2 la kepala tuh ngan jari. Jari,k. Bkn kuku. Kalo tak, ‘selamat’ la kulit kepala. Adeii..
  • Then biarkan dlm 10 minit baru bilas ngan air. (air paip sudeyyy)
  • Pas tuh tunggu sampai rambut kering dgn sendirinya di bwh kipas yg berputar selaju mungkin. (hey, jgn guna towel or hair dryer ok!)
  • Pas tuh aku letak Johnson’s baby oil kat hujung rambut. Hujung je taw!! Jgn sampai kena kat kulit kepala. Bahaya. Especially kalo kulit kepala jenis yg berminyak (aku la tuh..huhu)
  • Then, baru la aku sikat rambut. Tapi secara jujurnya, akulah manusia yg paling malas nak sikat or ikat rambut..(hehee)
  • Kalo takat dok umah je..ak mmg malas nak ikat rambut...aku biar lepas je..kalo dah rimas sgt pon aku sepit je..time nak gi kelas baru aku ikat.
  • Last but not least.....pakai la tudung...coz rambut aku terlalu cantik utk ditayangkan kpd org2 yg tak sepatutnya (tapi kadang2 terkantoi jugak!!~masih dlm usaha memperbaiki kelemahan diri)

p/s: ini cara saya...cara anda, bagaimana?

No comments:

Post a Comment