Wednesday, February 9, 2011

Shah Alam-Alor Setar-Pendang-Taiping-Shah Alam [ii-finale]

Lepas pusing2 kat Alorstaq, dalam kol 5.55 ptg ktorg gerak ke Pendang. Umah ex-neighbour lak. Sampai Pendang before 6.30. Memandangkan sume da kepenatan, ktorg decide cari tempat penginapan utk rest tido! Tapi papehal kita pekena nasi ayam dulu! Baru leh lena kan?! Sok pagi gerak gi umah ex-nb. Lepak umah dorg sampai kol 4 ptg. Sempat la makan tdo sume dulu kat situ..hehee. Sebenarnya gi sana nak nengok baby baru. Comeyy! Tapi baby tu asyik tido je. Huhu.

Then kol 4 gerak gi Taiping lak. Umah member skool abang aku! Sampai sana kol 6.30 kot. Gi jalan2 makan2 kat Tesco Taiping ngan bangunan sebelah tesco tu sementara tunggu kawan abang aku abes keje. Ingat nak tengok wayang tapi tiket paling awal pon kol 9 malam. So hasrat terpaksa dibatalkan. Nak main boling, tapi tak ada lak. Last2 jalan2 cuci mata je. Kol 8.30 mlm member abang aku ajak gi tapau makanan dulu before balik umah. Sudahnya ktorg dinner kol 10 malam. Umah kawan abang aku ni pon ada baby gak. Tapi da besar la. 8 bulan. Actually masa umo dia 5 bulan pon ktorg da jumpa. Kat Taiping gak. Conclusion, trip ke utara utk kali ni tak best sangat coz tak bejalan ke mana. Masa banyak dihabiskan dalam kete layan dvd sambil makan maruku. Sepanjang perjalanan sempat la abeskan 4 movie. Rahtree Reborn.2 siri The Karate Kid.Aku Masih Dara. Kalo tahun lepas, sempat gak gi Bukit Merah, Zoo Taiping and Lost World of Tambun. Tapi kira ok la. Trip mengeratkan silaturrahmi! Oppss...kat Pendang and Taiping tak amek gambar coz memory full. Almaklum la...guna hp murah.

Tapi holiday tak abes lagi! Next pit stop adalah kenduri kawen jiran. Dekat je ngan umah. Pandai tak ktorg? Lepas penat2 mengharungi perjalanan jauh, then leh lak singgah makan free! Ahah, i like!! Petang dalam kol 6.30 lak aku date ngan member. Anis. Tak reti penat betol aku nih, kan?! Sebenarnya nak dekat setahun jugak la ktorg tak jumpa. Padahal dia study kat Uitm Shah Alam je. So, ktorg pon gi la dinner kat Pak Li Kopitiam 18 sambil borak2. Kol 8.30 baru balik umah. Haha. Tu la padahnya kalo lama tak jumpa. Sure borak sampai tak ingat nak balik umah! Tapi kol 8.30 tu kira awal la kan?!

Tak amek gambar masa lepak kat Pak Li. Yg ada gambar ni je. Kat Jeti Lumut. Otw ke P.pangkor 2 thn lepas. Yg tengah tu la Cik Anis nyer.


Gambar2 trip ke utara masa CNY tahun lepas
Gambar di sekitar Bukit Merah


Lepak2 kat zoo Taiping ngan kawan abang aku


Jalan2 kat bangunan sebelah Tesco Taiping sambil layan kerenah budak kecik nih
(Sampai sekarang aku tak tau apa nama Mall nih!)

No comments:

Post a Comment